Dit is de uitdaging waar Inholland Food Commerce & Technology voor staat. Het aanbod studenten kan niet op tegen de vraag uit de markt. Inholland besloot de handen ineen te slaan met bedrijven…maar hoe? Hoe een duurzame relatie met het werkveld vormgeven die tevens interessant is voor studenten? Met deze vraag kwam Inholland bij Creatieve Koppen.
Niet onregelmatig zie je in organisaties dat men in denktanks zich hardop afvraagt ‘hoe de medewerkers te inspireren’ of ‘Klanten te binden’. Alle managers bijten zich er in een heimiddag op stuk, maar raken vooral zelf geïnspireerd. Klinkt als ‘in je eentje naar relatietherapie gaan’. Zo gaan we het dus niet doen.
Iets bedenken dat alle partijen bindt? Vraag het die partijen vooral zelf! Creatieve Koppen heeft na een grondig vooronderzoek, 25 mensen in twee bijzondere creatieve sessies op dit vraagstuk los laten gaan: studenten, docenten, bedrijven en Koppen. In de eerste sessie kropen studenten in de huid van voedingstechnologen, docenten, headhunters en opleidingsmanagement. Studenten zijn nog niet murw geslagen door de kaders van een organisatie en bij uitstek creatief! Een mooi palet aan ideeën om op verder te borduren. In een tweede sessie zijn twee gemixte teams van docenten, mensen uit het werkveld en creatieve Koppen gaan strijden, niet wetende van elkaar wie-wie is.
Resultaat
Een door alle partijen gedragen ideeënbus van have-I-you-there waar Creatieve Koppen één uitvoerbaar plan van heeft gesmeed. En al zeggen we het zelf…het is briljant! Helaas kunnen we niet meer verklappen, maar binnenkort gaat Inholland Food Commerce & Technology flink aan de weg timmeren…
Jenny Abbenbroek & Karin Renaud (Food, Commerce & Technology):
Get Social