De doelstelling is concreet en ambitieus. Ontwikkel drie verschillende campagnes om fondsen te werven bij de doelgroep 18 t/m 30 ter waarde van € 100.000. De manieren van doneren moeten vernieuwend zijn.
- Stap 1) Creatieve Koppen heeft een vooronderzoek uitgevoerd naar de doelgroep en donatiegedrag van mensen.
- Stap 2) Een groep bijzondere creatieve koppen is geselecteerd die een toegevoegde waarde leveren aan deze uitdaging. Koppen die in de nieuwe doelgroep vallen of die expert zijn op een van de domeinen uit het vooronderzoek.
- Stap 3) De Creatieve Koppen dag vond plaats in Rotterdam aan de Maas. Een hele dag lang heeft de groep creatieve koppen inclusief opdrachtgever gebrainstormd over de opdracht. Door snel af te wisselen met steeds verschillende cases zijn er echt bijzondere resultaten geboekt.
Om het extra bijzonder te maken: tegelijkertijd namen er virtueel nog eens 25 man deel aan de sessie. Zij kregen regelmatig vragen om op te lossen. Tevens was er afstemming tussen de fysieke groep en de virtuele groep. - Stap 4) Uiteindelijk zijn alle ideeën verwerkt in een stevig en creatief campagneplan. Niet een dik document, maar juist overdraagbaar en visueel.
Creatieve Koppen heeft zich niet aan de afspraak gehouden, maar overtroffen… Wel liefst 5 campagnes zijn voor Fonds Slachtofferhulp ontwikkeld. De eerste campagnes worden deze zomer gelanceerd.
Maike van Warmerdam: “De grootste uitdaging van het Fonds Slachtofferhulp is ervoor zorgen dat iedereen in Nederland weet hoe belangrijk goede hulp is. Creatief zijn in de manier waarop je die boodschap brengt en slim gebruikmaken van de mogelijkheden die de verschillende media bieden is daarvoor essentieel. Creatieve Koppen heeft het Fonds geholpen met het concreet maken van die mogelijkheden”.
Meer informatie: Wil je meer weten over de resultaten van Creatieve Koppen of de campagnes die zijn geleverd? Neem dan contact op met Steven Kop (06 112 13 567).
Get Social