Referentie: Alpro
Hoe gaaf is het niet als je samen met je collega’s nieuwe producten kunt bedenken? Dat is de vraag die Alpro ook bij ons heeft neergelegd. Tijdens een groot event met medewerkers uit alle hoeken van Europa wilden zij nieuwe productideeën genereren. Met onze aanpak onder leiding van een groep enthousiaste regisseurs hebben we de creativiteit gestimuleerd om zo veel mogelijk productideeën te bedenken. We did it!
Alpro
Miljoenen mensen over de hele wereld kiezen vandaag bewust voor voeding waardoor ze zich goed in hun vel voelen én waarvan ze weten dat die met respect voor de planeet wordt geproduceerd.
Alpro vertakt over heel Europa. De fabrieken staan in België, Nederland, Groot-Brittannië en Frankrijk, waarvan de Belgische de grootste en meest moderne van Europa is.
Naast de 800 rechtstreekse medewerkers heeft Alpro nog zo’n 2.000 mensen die via partnerships door heel Europa samenwerken.
Het assortiment is in de loop van de jaren uitgebreid met nieuwe producten zoals drinks, desserts, plantaardige alternatieven voor yoghurt, room, margarine en vlees. Zo draagt de onderneming bij aan een wereld waarin iedereen kan genieten van ‘plant power’.
Case
“Kunnen jullie ons helpen bij het, in korte tijd, genereren van nieuwe productconcepten in een aantal specifieke productgroepen.”
Resultaat
Op een groot event in Brussel hebben we een presentatie gegeven van onze visie op creativiteit en innovatie. Alle marketeers van Alpro hoofdkantoor en van alle Europese landen waren daarbij vertegenwoordigd. Samen met deze groep hebben we in deelgroepen verschillende activiteiten uitgevoerd om de creativiteit te stimuleren en te komen tot nieuwe productideeën. De uitdaging hierbij was om enerzijds de verschillende culturen samen te brengen en anderzijds te zorgen dat de bestaande gedachtes en beperkingen doorbroken konden worden.
Het resultaat was verbluffend. Er zijn enorm veel ideeën gegenereerd. Naderhand hebben we in een sessie met een special geselecteerde groep van Alpro medewerkers op basis van het Creatieve Koppen impact model snel de beste ideeën kunnen uitwerken, selecteren en hier direct concrete concepten van kunnen maken.
Met de 75 medewerkers hebben we door middel van een creatieve sessie ruim 500 ideeën gegenereerd verdeeld over 4 thema’s. Na het selectieproces met 12 deelnemers hebben we de top 10 aan beste ideeën verzameld en nog meer vorm gegeven zodat de producten daadwerkelijk gerealiseerd kunnen worden.
Get Social