Klant | AnylinQ |
Titel | Campagne voor Data management |
Diensten | Brand identity, Conceptontwikkeling, Animatie |
Een mooi bedrijf met goede medewerkers. Maar wat doen ze nou precies? We zijn geen expert in hun vakgebied maar willen toch snappen wat ze doen. AnylinQ is een IT bedrijf gevestigd in ‘s Hertogenbosch en leveren data management oplossingen. Na een korte analyse zagen we dat vele bedrijven bepaalde oplossingen bieden, maar niet zoals AnylinQ het doet. Voor AnylinQ ontwikkelden wij een brand identity waarmee ze zich direct onderscheiden van hun concurrenten door hun verhaal super makkelijk en aantrekkelijk te vertellen. Dit doen we met ‘het databeest’, ‘de data expert’ en ‘de databaas’ onder de titel ‘Wie is de baas?’.
AnylinQ
AnylinQ is een expert op het gebied van data management-oplossingen voor de midzakelijke en enterprisemarkt. Bij deze organisaties zorgt datagroei voor talloze operationele uitdagingen in de IT-omgeving. AnylinQ is gespecialiseerd in het onder controle brengen van grote hoeveelheden data. Volgens AnylinQ moet data, net als koffie, internet en water uit de kraan, altijd beschikbaar zijn voor de applicaties en medewerkers van iedere organisatie. AnylinQ levert, installeert en beheert de benodigde infrastructuur om data beschikbaar te maken, op te slaan en veilig te stellen. Op locatie van de klant of in de cloud. AnylinQ is internationaal actief en managed data wereldwijd. In 2014 behaalde AnylinQ de hoogste (VAP) partner status bij Huawei en een FD Gazellen award voor snel groeiend bedrijf.
.
Case
We zoeken een oplossing om ons verhaal beter te vertellen. Kunnen jullie ons helpen met een brand identity waardoor we makkelijker verbinding kunnen leggen met onze (potentiële) klanten en duidelijk ons verhaal kunnen vertellen?
Resultaat
We zijn van start gegaan door eerst goed te verdiepen in de organisatie, mensen en producten van AnylinQ. We kwamen al snel tot de conclusie dat het verhaal dat ze vertellen inhoudelijk echt heel sterk is, echter heel technisch van insteek. Het resultaat was dat de mensen van AnylinQ in gesprekken de boodschap goed kunnen over brengen en klanten kunnen meennemen in het verhaal. Het kost echter meer moeite om het verhaal over te krijgen over afstand, zonder direct persoonlijk contact.
Het spreekt voor zich dat het niet efficiënt is om alle mensen steeds naar buiten te sturen. Er moest een balans ontstaan tussen communicatie op afstand en de directe communicatie. We hebben gekozen voor een manier om de communicatie over datamanagement en de diensten van AnylinQ te optimalisen. De doestelling was om het technische en inhoudelijk verhaal meer vorm geven zonder de rol van expert te verliezen en dicht bij de identiteit van de organisatie te blijven.
Het resultaat is de rebranding onder de titel: ‘Wie is de baas?’. Dit vertelt het verhaal van drie belangrijke rollen in het thema van data management. We hebben het hier over ‘de databaas’ die eigenaar over de data is, ‘het databeest’ dat het probleem verwezenlijkt en ‘de data expert’ (AnylinQ) die de problemen oplost.
Dit verhaal met de drie karakters is een geweldige methode om op verschillende manieren te communiceren met de klanten waarbij ze duidelijk met vorm en inhoud worden meegenomen in het verhaal. Op afstand ontstaat een band met het bedrijf en wanneer men geïntresseerd is, wordt snel en vakkundig direct contact gemaakt.
Deze rebranding heeft voor bijzonder veel positieve reacties gezorgd en wordt nu overal (website, mailings, verpakkingen, etc.) gebruikt. Ook op het kantoor van AnylinQ zijn de karakters niet meer weg te denken.
Quote
Elger Bouwman
Marketing manager bij AnylinQ
“Creatieve Koppen heeft ons geholpen in het aantrekkelijk en herkenbaarheid geven aan ons bedrijf en onze producten. Door het Wie is de baas concept is het gaan leven en zetten we dit overal in. AnylinQ is de afgelopen jaren flink gegroeid en het werk van Creatieve Koppen heeft hier aan bijgedragen.”
Get Social