Klant | BesteGarage.nl |
Titel | De vergelijksite van autobedrijven |
Diensten | Conceptontwikkeling, Naming, Creatieve sessie |
BesteGarage.nl is een van die iniatieven die tot de verbeelding spreekt. Iedereen kent IENS voor restaurants en Bookings.com voor Hotels. BesteGarage.nl is precies hetzelfde maar dan voor autobedrijven. Het platform laat haar bezoekers garages in de buurt vinden. Wie is de beste? Degene met de meest positieve reviews, de beste service en acceptabele prijs. We hebben voor BesteGarage.nl het concept en de brand identity ontwikkeld. Het platform verwerkt momenteel ruim 75.000 bezoekers per maand.
BesteGarage.nl
BesteGarage.nl is in 2010 opgericht en is gestart vanuit een frustratie. Hoe kan het dat consumenten gemakkelijk een goed hotel of restaurant kunnen kiezen op vergelijkingsites en dat dit voor garages nog niet mogelijk is? 40% van de consumenten geeft aan wantrouwen te ervaren bij het bezoek aan een garage. Dat moet anders, dachten de initiatiefnemers. Het bedrijf is in Rotterdam gevestigd en het platform telt nu ruim 75.000 bezoekers per maand en 13.500 autobedrijven. Hiernaast benoemt dit platform jaarlijks de BesteGarage.nl Toppers awards uit aan de best presterende garages.
Case
Het platform moet in goede aarde vallen bij zowel autobezitters als autobedrijven. Kunnen jullie ons helpen het concept aan te scherpen en een brand identitiy neer te zetten dat we overal kunnen doorvoeren dat zorgt voor herkenbaarheid en betrouwbaarheid?
Animatie Consumenten
Animatie Garagehouder
Resultaat
Na aanleiding van een interne en een externe analyse hebben we een brand identity gecreƫerd die past bij zowel autobezitters als autobedrijven. Dit heeft geresulteerd in de duidelijke kleurstelling rondom de kleur groen. Het logo straalt enerzijds positivteit uit door wederom de kleur groen en de duim. De duim is een referentie naar de waardering van de klant. Daarnaast is er hiermee een link gecreƫerd met de manier van reviewen. Dit is namelijk, net als Facebook, middels het geven van een duim.
Een belangrijk onderdeel van de brand identity is het werken met karakters. De situatie van het zoeken en vinden van een garage kent een aantal karakters. De autobezitter en het autobedrijf.
Zoals een huisdier naar de dierenarts gaat, gaat de auto naar de monteur.
We hebben ervoor gekozen om de autobezitter te visualiseren als auto. De auto moet goed verzorgd worden, net als een huisdier. Deze kan ziek en zielig kijken als die naar de garage moet en kwispelen als hij weer gerepareerd is.
Door dit verhaal is zijn er twee karakters ontstaan, die we in een serie van korte animaties hebben ontwikkeld.
De karakters worden op alle uitingen zoals, mailings, pakketten, website, enzovoorts, gebruikt om het verhaal te vertellen en om herkenbaarheid te geven aan alles wat BesteGarage.nl communiceert met beide doelgroepen.
Quote
Directie BesteGarage.nl
“Als ondernemer bedenk je een concept en dat wil je in werkelijkheid brengen. We hadden daar van te voren wel een beeld bij, maar vooral qua oplossing en qua business concept. Creatieve Koppen heeft in een enorm korte tijd het concept opgepakt en vorm aan gegeven zodat het een likeable, concreet en herkenbaar verhaal wordt. Dit hadden we zelf niet kunnen doen. Het verhaal is gaan leven bij ons als team en ook voor consumenten en voor autobedrijven. Dit heeft bijgedragen aan de herkenbaarheid en het succes van de onderneming.”
Get Social