Referentie: Bilfinger
Bilfinger heeft een nieuwe dienst ontwikkeld om organisaties te helpen met het identificeren en doorvoeren van energiebesparende maatregelen bij kantoren en fabrieken. Nog veel te weinig organisaties voeren deze optimalisaties momenteel door, omdat ze er geen tijd voor hebben of omdat de initiële investering te groot is. Bilfinger lost deze problemen op.
Creatieve Koppen heeft Bilfinger geholpen met het vertellen van dit verhaal en dit verhaal te vertalen naar een heldere animatie.
Bilfinger
Onze opdrachtgever Tebodin (de Nederlandse dochter van Bilfinger) is een multidisciplinair advies- en ingenieursbureau dat wereldwijd actief is. Tebodin biedt met haar 4.800 professionals onafhankelijke diensten aan klanten, o.a. op de gebieden industrie, gezondheid & voeding, olie & gas, infrastructuur, chemie en energie & milieu. Het uitgebreide kantorennetwerk van circa 50 kantoren in 23 landen zorgt ervoor dat Tebodin haar klanten het beste van twee werelden kan bieden: geïntegreerde engineering en consultancy expertise gecombineerd met lokale kennis en een globale aanpak.
Sinds april 2012 is Tebodin onderdeel van het internationale ‘engineering en services’ bedrijf Bilfinger SE (bijna 70.000 werknemers).
Case
“Wij hebben als Bilfinger een nieuwe dienst ontwikkeld waarmee we organisaties helpen om gemakkelijker energiebesparende optimalisaties door te voeren voor kantoren en fabrieken. De dienst en het verhaal van de dienst is nu nog complex en moet klein, simpel en krachtig gemaakt worden. Het verhaal dient in een pitch van 1 minuut verteld te worden. Dit verhaal willen we in de vorm van een animatie kunnen laten zien. Daarnaast willen we ook nog een naam bedenken voor de dienst. Kan Creatieve Koppen ons daarbij helpen?”
Resultaat
Bij de start hebben we ons goed verdiept in de klant, haar wensen en alle relevante documentatie. De betrokkenen vanuit de klant hebben we in dit proces meegenomen. Na het afronden van onze research, hebben we een naam opgeleverd die wij geschikt achten. Hier is direct een naam uit gekomen die definitief gebruikt wordt.
Na het stuk naming hebben we het verhaal voor de dienst verder ontwikkeld. We hebben ons daarbij afgevraagd wat de essentie is van wat Bilfinger wil vertellen in 1 minuut en wat de beste opbouw van dat verhaal is. Je wil niet teveel informatie opnemen, maar ook zeker geen essentiële informatie missen.
Na akkoord vanuit de klant hebben we een storyboard ontwikkeld. Bij het script hebben we beelden bedacht die het verhaal goed ondersteunen. Het doel hierbij was om een wow effect te creëeren.
Wat we gebouwd hebben is een ogenschijnlijke 2D animatie die na 20 seconden opeens een 3D uitstraling krijgt. We hebben hierbij een fabriek centraal gesteld en deze geheel 3D opgebouwd en laten ronddraaien om aan te geven welke onderdelen in de fabriek geoptimaliseerd kunnen worden om energie te besparen. Dit maakt het super tastbaar en cool.
Quote
Marijke Jurgens
Public Relations Manager a.i.
Tebodin
“Duidelijke en leuke vertaling van een complex product naar een aantrekkelijke short story. Creatieve Koppen/Vet Simpel luistert zeer goed naar de klant, waardoor de klant het vertrouwen krijgt dat het goed zit!”
Get Social