Innovatie Experience voor één van Nederlands grootste detailhandelaars
Om meer bewustzijn te creeren voor innovatie en de kunst van het vinden van het beste idee heeft Creatieve Koppen een Innovatie Experience georganiseerd voor een hele grote retailer in food en non-food in Nederland. De deelnemers waren laaiend enthousiast en gingen met een hoofd vol acties naar huis om het geleerde in de praktijk te kunnen brengen.
Wat een energie heeft deze dag opgeleverd, we kunnen niet wachten om het geleerde in de praktijk te brengen en voor Accept Mission zien we zo al twee concrete projecten! – Innovatie Manager
Situatie
Een van Nederlands grootste bedrijven in de food en non-food detailhandel wilde bij een deel van haar werknemers (voornamelijk met IT-focus) meer bewustzijn creëren voor het belang van innovatie en de rol die zij hebben om niet alleen nieuwe ideeën, maar juist de beste ideeën te bedenken.
Project
In een dag durende “experience” zijn de medewerkers van deze organisatie ondergedompeld in de wereld van innovatie (en hoe je het organiseert), het belang van een goede innovatiesprint om tot het beste idee te komen en hoe je als begeleider (facilitator) het maximale uit je team kan halen. Daarnaast maakte een voorbereidende missie in Accept Mission onderdeel uit van het programma.
Resultaat
De dag werd door de deelnemers ervaren als inzichtvol, energiek en heel nuttig. Naast een grote bijdrage aan het teamgevoel, zijn de deelnemers met een hoofd vol acties naar huis gegaan waarmee innovatie binnen deze organisatie weer een stap verder gebracht kan worden. Voor twee dochterbedrijven van deze organisatie zijn vervolgens nog missies uitgevoerd in Accept Mission.
Get Social