2makeITwork is een IT-specialist gevestigd in Rotterdam. Met een team van 6 medewerkers zorgen zij voor oplossingen op het gebied van IT en web. Het bedrijf kenmerkt zich door een no-nonsens mentaliteit, korte lijnen en plezier in het vak. Voor nu en in de toekomst was er duidelijk behoefte aan meer richting. 2makeITwork merkte dat hun verhaal te breed was geworden voor potentiële klanten. Creatieve Koppen heeft 2makeITwork geholpen met het aanscherpen van dit verhaal door middel van een identiteit- en positioneringstraject. En toen kwam er nog iets interessants naar boven…
2makeITwork
2makeITwork alleen beschrijven als “de jongens van de ICT” was niet meer voldoende. Wat in 2007 begon als een klein IT-bedrijf met als doel software schrijven en systeembeheer, groeide uit tot een allround ICT-bureau. Dankzij korte, directe lijnen en een Rotterdamse aanpak zorgen zij voor een soepel proces. 2makeITwork biedt standaard maatwerk. Zij dagen zichzelf keer op keer uit om een optimale mix te vinden tussen standaardoplossingen en slimme alternatieven.
Case
“Vertellen we ons verhaal wel op de juiste manier? En laten we geen zaken onderbelicht op het internationale vlak? Een frisse blik op welke wijze wij het beste ons verhaal kunnen vertellen, is meer dan welkom! Daarnaast vinden we het belangrijk om de focus voor de komende jaren te bepalen. Zowel binnen het team, als naar onze (nieuwe) klanten. We willen graag op een effectieve en creatieve manier begeleid worden.”
Resultaat
Wat begon met een identiteit- en positioneringstraject, mondde uit in een vervolgtraject om de strategie voor de komende jaren beter te bepalen. Aan de hand van verschillende interviews, creatieve sessies en research, werd eerst de identiteit en positionering van 2makeITwork opgeleverd in een helder verhaal met daarbij horende kernwaarden. Toch was er nog behoefte was aan een stukje strategieontwikkeling. Het bedrijf groeit snel en bleek een expert te zijn in het bieden van niet-standaard IT-oplossingen voor haar klanten. Maar dat heeft veel impact op de bedrijfsprocessen en de ruimte voor ontwikkeling. In de praktijk was er daardoor te weinig tijd om tot een goede strategie te komen. “Welke doelen hebben we te behalen? En hoe maken we dit meetbaar? Welke impact willen we maken?” Het zijn slechts enkele vragen die beantwoord worden gedurende het proces.
Creatieve koppen heeft de directie en het team geholpen om tijdens een inspirerende strategische sessie in korte tijd enorme stappen te maken. Daarbij werden ze uitgedaagd om uit hun comfortzone te treden, om zo de weg vrij voor kwalitatieve strategische oplossingen. Dit proces werd op maat van het bedrijf gemaakt. Omdat het team van 2makeITwork erg betrokken is, werd besloten om ook de medewerkers te betrekken in dit bijzondere proces. Zo maken ze samen het verschil! De gehele strategie is vervolgens opgeleverd in een one-pager met daarop de Why, What, BHAG, kernwaarden en belofte van 2makeITwork. Daarnaast is in het overzicht duidelijk te zien wat de speerpunten zijn per kwartaal. Zo heeft 2makeITwork de focus voor de komende jaren helder voor ogen.
Get Social