Project Description

aanmelder.nl- Creatieve Koppen

Bartosz is specialist op het gebied van software testen. Zij hadden als doel de propositie beter te definiëren en waren al heel dichtbij. Ze besloten Creatieve Koppen in te schakelen om het resultaat nog scherper en aantrekkelijker te maken.

aanmelder.nl logo - Creatieve Koppen

Bartosz

Bartosz is een toonaangevende en betrouwbare dienstverlener op het gebied van testen, testmanagement en projectmanagement. Bartosz werkt vanuit de overtuiging dat tevreden opdrachtgevers de basis vormen voor het bedrijf en dat onze opdrachtgevers kwalitatief hoogwaardige diensten van ons verwachten.

Bartosz streeft er naar steeds iets meer te bieden dan dat de opdrachtgever verwacht, hem positief te verrassen en zich zo te onderscheiden van andere dienstverleners. Goede processen zijn daarbij een must. Maar voor Bartosz vormen deze processen een randvoorwaarde, echt goede diensten worden geleverd door echt goede mensen.

Case

“Binnen Bartosz willen we met een team van 15 personen onze Agile testen propositie beter definiëren en daar een ‘awesomeness doel’ aan koppelen. De komende tijd willen we experimenteren met verschillende product-ideeën en daarmee een verschil maken intern en naar opdrachtgevers. We hebben zelf gebrainstormd en slagen gemaakt, maar willen het resultaat nog scherper en aantrekkelijker maken dan dat het nu is. Ook zoeken we de juiste lading en plek voor ons Bartosz Labs, waar we dit soort innovaties willen realiseren. We hebben Creatieve Koppen gevraagd dit proces en de sessies te begeleiden en toe te werken naar een awesome en authentiek doel om met elkaar te gaan behalen. De start van een waardevolle samenwerking.”

Resultaat

Bartosz is een aantrekkelijk bedrijf dat goed zorgt voor haar medewerkers en klanten. Dit wordt bevestigd door de verschillende awards die Bartosz jaarlijks wint. Wij worden enthousiast van bedrijven die ook innovatie vanaf de basis goed vorm willen geven en Bartosz trok precies op tijd aan de bel. Samen met de directie hebben we eerst een stap terug gedaan en gekeken wat echt de vraag en de specifieke uitdagingen zijn. We kwamen tot het inzicht dat het in feite gaat om het vormgeven van de basis voor innovaties in de vorm van Bartosz Labs.

Met vooraf duidelijke kaders en het resultaat voor ogen hebben we vervolgens een energieke avondsessie georganiseerd in de tearoom van de Van Nelle Fabriek, een van de mooiste plekken bovenop de fabriek met een 360 graden uitzicht.

In deze sessie zijn de gedeelde passies van het team, de cultuur, de BHAG (Big Hairy Audacious Goal), het onderscheidende vermogen van Bartosz en de toekomst van testen onder de loep genomen. Alles om met elkaar invulling te geven aan een strategie/ programma voor BartoszLabsz. Met een ‘z’ op het eind!

Na de sessie hebben we alle resultaten verwerkt in ons strategie canvas met een duidelijke definitie van BartoszLabsz, Agile testen, evenals de thema’s, beloftes, why, kernwaarden en voorwaarden voor succes. Ook de doelen voor de komende jaren zijn gedefinieerd en uiteindelijk natuurlijk: de BHAG! Zo kan BartoszLabsz met een duidelijke focus van start! Klaar om in de volgende sessies(s) concreet invulling te geven aan de strategie/programma en met de juiste focus en resultaten impact te maken in de testwereld!

Quote

Maarten Pieper
Manager Bartosz ICT

“Een creatief proces begeleiden is echt een vak. En dat vak beheerst Creatieve Koppen heel goed: kundig, doeltreffend en met zeer veel positieve energie.”