T-Systems heeft onlangs tijdens CeBIT, de grootste ICT beurs ter wereld (Duitsland) een nieuw product gelanceerd: Open Telekom Cloud (OTC). Het is nu zaak om dit product de komende periode in Nederland te lanceren en goed onder de aandacht te brengen. De introductie bestaat onder andere uit een evenement waar de dienst officieel gelanceerd wordt. Waar we naar op zoek zijn is een concept. Een pay off en een verhaalwaaraan we alle onderdelen kunnen koppelen zodat het één geheel is. Zo komt er consistentie in de voorbereidingen, het evenement en de activiteiten erna om bekendheid en leads te genereren.
T-Systems
Met een wereldwijde infrastructuur van datacenters en netwerken levert T-Systems innovatieve en kwalitatief hoogwaardige ICT-diensten met een sterke focus op Cloud, Collaboration en Netwerkdienstverlening. T-Systems is 100% eigendom van Deutsche Telekom Group, een van ‘s werelds leidende providers van veilige en betrouwbare informatie- en communicatietechnologie. T-Systems is gevestigd in meer dan 20 landen en heeft wereldwijd 47.800 medewerkers.
T-Systems heeft op basis van Huawei hardware Open Telekom Cloud (OTC) ontwikkeld; een nieuwe publieke Cloudoplossing voor de Europese zakelijke markt. OTC is eenvoudig te gebruiken en aantrekkelijk geprijsd. Geschikt voor bedrijven van elke omvang. Van start-up tot multinational! OTC combineert de prijsvoordelen van sommige publieke clouds met maximale flexibiliteit en volgens de strengste Europese wet- en regelgeving op het gebied van dataprivacy en beveiliging.
Op zoek naar de rode draad
OTC onderscheidt zich als snelle, betaalbare en veilige Cloud-oplossing. Maar wat brengen we onder de aandacht en welke eigenschappen kunnen we zo gebruiken dat het leidt tot een ijzersterk concept?
Voor deze case is Conceptontwikkeling ingezet. Na een researchfase startte een strak proces waarbij we in een doorlooptijd van drie weken het definitieve concept hebben gekozen. Vooraf hebben de regisseurs van Creatieve Koppen zich goed verdiept in T-Systems, OTC en de doelgroepen waar zij zich op richten. Hoe zorgen we ervoor dat we de juiste USP’s goed onder de aandacht brengen? Hoe zorgen we voor een verfrissende manier van communiceren die aansluit bij het karakter van OTC en de diverse doelgroepen? Allerlei zaken die vragen om een goed antwoord om te komen tot dat ene sterke concept.
In een creatieve sessie werd het team van T-Systems onder druk gezet om zoveel mogelijk ideeën te genereren. Een belangrijk onderdeel binnen conceptontwikkeling. Vooraf ontwikkelden we een duidelijk script met doelen. De sessie leverde uiteindelijk enorm veel input op om de volgende fase in te gaan; de selectiesessie.
Alle resultaten worden hierin geanalyseerd en geselecteerd. Hierbij maken we gebruik van verschillende tools om logisch een selectie te kunnen maken. Uiteindelijk werken we in deze sessie toe naar een top 3. Deze 3 zijn verder uitgewerkt tot volledige concepten; de belofte, de boodschap, de juiste vorm en uitstraling en activiteiten die hierop aansluiten.
Vervolgens zijn deze 3 concepten gepresenteerd aan T-Systems. Ieder concept belichtte een uniek onderdeel van OTC en wat dit oplevert voor de doelgroep. Waar het één zich meer richtte op het accelereren van je bedrijf, richtte het andere zich juist meer op de gebruiksvriendelijkheid van OTC.
Uiteindelijk is de keuze gemaakt en is het totaalconcept opgeleverd in een overzichtelijke one-pager in stijl, compleet met de belangrijkste kernpunten en beschrijvingen. Een uniek document dat verder gebruikt kan worden om zo het totaalconcept te waarborgen, denk aan het briefen van het evenementenbureau of intern voor het salesteam. De lancering van Open Telekom Cloud in Nederland staat voor dit najaar op de agenda. Met veel trots en plezier kijkt Creatieve Koppen terug op deze case!
Strakke regie is essentieel
Creatieve Koppen is specialist in het faciliteren van ideegeneratie en conceptontwikkeling. Aan de hand van strak geregisseerde en resultaatgerichte sessies creëert Creatieve Koppen een onuitputtelijke bron van goede ideeën voor marketingdoeleinden, innovatietrajecten of veranderingsprocessen. Dit bestaat uit een of meerdere intensieve sessies, waarbij een groep mensen aan de hand van wetenschappelijke methoden met een opdracht aan de slag gaat. De gegenereerde ideeën worden vervolgens geselecteerd op bruikbaarheid en door creatief specialisten doorontwikkeld tot stevige concepten. Afhankelijk van de doelstelling kan er gekozen worden voor het totaaltraject of voor deeltrajecten.
Quote
Marit Verdam
Marketing Communications & PR
“Wij zijn geneigd om alle USP’s te willen vertellen. Het team van Creatieve Koppen heeft ons goed geholpen om duidelijke keuzes te maken en juist de belangrijkste kernboodschap te belichten”
Get Social