Klant | SMT |
Titel | Professionele stand Big Data Expo |
Diensten | Event & Beurs |
SMT heeft op de Big Data Expo gestaan met een professionele stand. Dit tweedaagse vakbeurs in de Jaarbeurs Utrecht werd voor de eerste keer gehouden. Een belangrijk moment waarbij het essentieel is om de juiste uitstraling te hebben; een professionele stand, enthousiaste medewerkers en hostesses en zorgen voor conversie. SMT ging voor de tweede keer de samenwerking aan met Creatieve Koppen om ook dit event tot een succes te maken.
SMT
SMT is een specialist op het gebied van IT Infrastructure, Application Performance, Security & Big Data Management oplossingen met als missie het optimaliseren en vereenvoudigen van de ICT beheeromgeving van haar klanten. SMT staat voornamelijk bekend als partij die in de Benelux een belangrijke speler is op het gebied van Splunk. Naast Splunk levert SMT de producten en expertise van onder andere AppDynamics, ExtraHop, FireEye, Unomaly en Prelert. SMT werkt al sinds de oprichting in 1997 voor grote ondernemingen en overheidsorganisaties met zeer complexe ICT-infrastructuren. Zij bieden hen de technologie die mensen en processen optimaal ondersteunt in het managen van zakelijke end-to-end ICT-diensten én van alle veranderingen die daar voortdurend voor nodig zijn.
Case
“Eind september staan we voor het eerst op de Big Data Expo. De tweedaagse vakbeurs Big Data Expo geeft aan bedrijven en instellingen de mogelijkheid om hun kennis en kunde te presenteren aan een grote groep specifieke bezoekers die op zoek zijn naar oplossingen om hun data relevant te maken. Omdat deze beurs voor het eerst plaatsvond, is het een gok hoeveel bezoekers eropaf komen. De beursvloer wordt enerzijds ingericht met exposanten die zich middels een stand willen presenteren en anderzijds zijn er verschillende lezingenzalen waar een doorlopend lezingenprogramma zal plaatsvinden. We vinden het belangrijk om de juiste uitstraling te hebben en onszelf te laten zien tijdens deze vakbeurs.”
Resultaat
We zijn gestart met de conceptontwikkeling. Hierbij is het belangrijk om de identiteit van de onderneming zo goed mogelijk weer te geven met behulp van de verschillenden beelden en het team aan mensen op de stand. Samen met één van onze stand bouwers zijn we rond de tafel gegaan om binnen het budget en binnen de tijd een goede stand te realiseren die het verhaal van SMT goed vertelt en een goede uitstraling heeft voor bezoekers van de Big Data Expo 2015. Dit natuurlijk in de huiskleuren oranje en blauw.
Daarnaast is het essentieel om na te denken over het generen van zoveel mogelijk conversie. We hebben de stand zo ontwikkeld dat het aan alle kanten SMT uitstraalt.
Het concept heeft eraan bijgedragen dat leads zo efficiënt en effectief mogelijk de stand betreden. Om de bezoekers op de stand te krijgen hebben we hostesses ingezet die specifiek geselecteerd zijn om het juiste publiek de stand op de krijgen. Vanuit hier werd dit verder opgepakt door de professionals van SMT zelf. Dit totaalbeeld zorgt voor een interactieve stand met een betrouwbare uitstraling die gericht is op kwaliteit.
In totaal heeft SMT met haar stand ruim 280 leads gegenereerd, hoewel de doelstelling 200 leads was. Dit is ver boven verwachting van de organisatie.
Quote
Bastiaan ter Mors
Manager Business Support & Marketing
We zijn erg tevreden met het resultaat van de beurs, zowel qua het aantal nieuwe contacten als hoe we ons daar als organisatie gepresenteerd hebben. Zelfs bezoekers gaven daarbij complimenten over de manier van benaderen en de goed uitziende stand. Verder heb ik de samenwerking met Creatieve Koppen in de voorbereidingen als prettig en professioneel ervaren – fijn om dergelijke zaken zonder zorgen uit handen te kunnen geven.
Get Social