Klant | aQuaintance |
Titel | Nieuwe naam en identieit |
Diensten | Naming, Brand identity, Design |
Er stond nogal veel op het spel bij het binnenhalen van een meerjarig contract van een grote olie & gas speler. Partners Cofely, A. Hak en Tebodin zochten een nieuwe naam en bijpassende huisstijl voor hun consortium waarmee ze zich op verfrissende wijze aan hun klant zouden kunnen presenteren. Normaal gesproken verzint het tenderteam dan even snel zelf een naam, gewoonlijk een afkorting vanuit de projectnaam die de klant hanteert. Dit tenderteam was zich gelukkig bewust dat alleen échte aandacht voor dit proces kan leiden tot een naam die aansluit bij de identiteit van het consortium en de eenheid van de drie bedrijven. Even stilstaan en de tijd nemen voor dit proces maakt echt dat je nieuwe organisatie een zoveel krachtiger fundament heeft!
aQuaintance
aQuaintance is een Joint venture tussen Cofely, Tebodin en A.Hak. Het bedrijf houdt zich primair bezig met de engineering, inkoop en uitvoering van alle landelijke onshore projecten en onderhoudswerkzaamheden van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM). Door de integratie van zowel projecten, modificaties als onderhoud, biedt aQuaintance ontzorging met een efficiënte aanpak voor de NAM.
aQuaintance staat hierbij niet alleen symbool voor een hernieuwde kennismaking met bekende, betrouwbare partners. We werken hierbij samen met NAM vanuit de ambitie om onze dienstverlening continu te verbeteren, aan te scherpen en nog efficiënter te maken.
Case
Wij zijn op zoek naar een nieuwe naam en brand identiteit van de joint venture tussen Cofely, Tebodin en A. Hak. Het is belangrijk dat we ons goed positioneren en dat we uitstralen wie we zijn: een betrouwbare en proffessionele partner die goed kan samenwerken om de juiste resultaten te behalen.
Resultaat
Creatieve Koppen heeft dit proces professioneel en enthousiast begeleid waarbij veel bewustwording en energie vrijkwam bij zowel het tenderteam als de directeuren van de drie bedrijven. Een energieke voorbespreking leidde tot input voor een creatieve sessie, waarin deelnemers met verschillende beroepen en achtergronden totaal los gingen met het bedenken van een passende nieuwe naam voor het consortium. Binnen een dag lag er een voorstel met de top 4 van die namen en rap daarna had het tenderteam via een live, online stemming zijn voorkeur uitgesproken voor: aQuaintance.
Een knipoog naar acquaintance dus, het Engelse begrip voor een ‘bekende’, aangezien de partners al een oude bekende van de klant zijn.
Wat verder opvalt is de hoofdletter Q die het belang van Quality onderstreept en de samenstelling ‘Quaint’ die de betekenis ‘slim bedacht’ aangeeft. Vervolgens werden speciaal voor deze bedrijfsnaam drie logo’s ontworpen en door Creatieve Koppen gepresenteerd aan tenderteam en directeuren. Winnaar hiervan werd het onderstaande logo.
De bloem (tulp) staat voor Hollandse trots, kracht van eigen bodem. Betrouwbaarheid laat het zien door zijn blauwe kleur. De vlam in de bloem laat hierin ook zien dat het om een energiebron van eigen bodem gaat. De kleur blauw staat daarnaast voor merkwaarden als betrouwbaarheid en zakelijkheid.
Met trots kunnen we melden dat aQuaintance het tenderproces heeft gewonnen en het belangrijke, meerjarige contract binnengehaald.
Quote
Mirjam van de Woerdt
PR bij Tebodin
“Creatieve Koppen heeft laten zien dat ze op meerdere niveaus ook technisch georiënteerde mensen bewust kunnen maken van, en enthousiast kunnen maken voor, essentiële communicatiethema’s zoals identiteit en imago. Bedankt!”
Get Social