Wow, we zijn 6 geworden! Creatieve Koppen bestaat alweer 6 jaar. Volgens het getal niet echt een mijlpaal, maar volgens mij wel, een enorme zelfs. Als directeur kijk ik de laatste tijd regelmatig terug. Wanneer ik als observant probeer te kijken naar de ontwikkeling van ons bedrijf, zie ik de enorme stappen die we blijven zetten. Soms lijkt het onwerkelijk, maar ik zie hoe we als bedrijf blijven bewegen en stappen blijven zetten.
We arriveren nooit
Vroeger kon ik ik hier nog weleens onrustig van worden. Gaat het dan niet goed nu, gewoon zoals het gaat? Waarom toch iedere keer stappen willen zetten, je blijven ontwikkelen? Moet dat continu? Het antwoord is wat mij betreft: Ja. Niet omdat het moet, maar omdat we het willen. Het zit in ons dna. Een organisatie is op zijn scherpst als het continu nieuwsgierig blijft. Naar hoe het beter kan voor haar medewerkers, of hoe het beter kan voor haar opdrachtgevers. We hebben nu eenmaal veel ervaring en weten steeds beter wat wel werkt en wat niet werkt. Of beter gezegd: wat nú werkt en wat nu nog of niet meer werkt.
Twee jaar geleden kwam ik iemand tegen van Entrepreneurs Organization Nederland die vertelde dat zij intern vaak tegen elkaar vertellen dat ze nooit arriveren en dat dat juist iets goeds is. Ik heb aan den lijve ondervonden dat dát wellicht is wat ik het allerleukste vind als directeur. Samen met een fantastisch team datzelfde team nog beter maken, onze opdrachtgevers steeds beter helpen met vernieuwen en daarmee nooit arriveren.
Evolutie (vernieuwing)
De afgelopen jaren onze dienstverlening enorm ontwikkeld. Wij zien het als een evolutie omdat we ook zelf gaandeweg steeds optimaliseren en vernieuwen. We baseren al onze kennis en dienstverleing op de wetenschap. Wat zeggen de laatste onderzoeken over ons brein, over organisaties, over samenwerkingen? En hoe kunnen we dit inzetten om onze opdrachtgevers te helpen met te gekke concepten waarmee zij hun groei kunnen boosten? Dat is wat we onszelf constant afvragen. Door deze manier van ontwikkelen worden we steeds beter en blijven we tegelijkertijd bij onze kern. 2 jaar geleden kende ons portfolio nog 15 producten en nu slechts 3. Oke het is een ander abstratieniveau, maar het zijn nu drie concrete en verschillende producten. Onze drie pijlers, Strategieontwikkeling, Conceptontwikkeling en Organisatieontwikkeling, zijn gebaseerd op onze kracht en op de behoefte van onze opdrachtgevers.. Geen uitdaging hierin is voor ons te gek. En iedere uitdaging hierin vinden wij te gek 🙂
Revolutie (innovatie)
De afgelopen tijd heeft bij ons team ook een andere ontwikkeling een grote rol gespeeld. Vroeger vertelden we dat we creativiteit en innovatie mogelijk wilden maken voor alle bedrijven in Nederland. Wees niet bang, dit veranderen we nooit! Alleen rees de vraag… waarom alleen Nederland? Kunnen we onze kennis en onze aanpak niet breder beschikbaar maken?
We doen nu toffe en nuttige conceptontwikkeltrajecten. We brengen mensen fysiek bij elkaar en begeleiden ze naar een te gek resultaat dat mensen écht in beweging brengt. Maar dit is allemaal fysiek. Kan dit ook digitaal?
We zochten hierbij niet naar een vervanging van die te leuke sessies, maar naar een aanvulling; iets nieuws! En daarom zijn we dit jaar volle bak begonnen met de ontwikkeling van een nieuwe oplossing: Een platform dat ideegeneratie en conceptontwikkeling bij onze opdrachtgevers op grote schaal kan faciliteren. Tijds-, plaats- en deviceonafhankelijk! Dit is voor ons geen evolutie. Dit is onze revolutie. Dit is hoe wij innoveren. Op naar de volgende mijlpaal!
Get Social