In deze september update lees je over de nieuwste functies en nieuwste verbeteringen aan ons Accept Mission Idea Management Platform. We luisteren altijd naar wat onze klanten zeggen, dus de volgende updates zijn afkomstig van de feedback van klanten: Idea management met IDEAS, het organiseren van je BOARDS-sessies en het wijzigen van CAMPAGNES in IDEATION
Ideas: Idea management om betere beslissingen te nemen
Met de IDEAS-functie hebben we het proces voor Idea management en de beoordeling geoptimaliseerd. Het is voor innovatieteams eenvoudiger geworden om alle ideeën te beoordelen, scores toe te voegen, maar ook om ideeën te analyseren en te vergelijken om betere beslissingen te nemen. De ‘idea listview’ toont nu alle ‘ideas captured’ van alle ‘collect’-mission types (d.w.z. idea boxes, ideation campaigns en board sessions). Met deze nieuwe idea listview wordt het voor innovatieteams gemakkelijker om de beste ideeën te zoeken en eruit te filteren die meer aandacht zouden moeten krijgen als een mogelijk volgend innovatieproject. Met ook twee extra idea views, kunnen innovatieteams eenvoudig ideeën analyseren en vergelijken (Impact vs investment grafiek) en de voortgang van ideeën volgen (kanban weergave). Op deze manier is idea management eenvoudiger en sneller geworden, wat innovatieteams tijd zou moeten besparen bij het nemen van beslissingen over het kiezen van het volgende innovatieproject.
Board session workflow Verbeteringen
Met deze 3 verbeteringen hebben we de algehele workflow voor boardsessies geoptimaliseerd.
1) De eerste verbetering van boards is dat het proces voor het verzamelen van ideeën sneller, eenvoudiger en logischer wordt. We hebben een grote knop onderaan elke kolom toegevoegd om nieuwe ideeën rechtstreeks in de rechterkolom (of gate) toe te voegen. Dit vermindert het aantal acties (d.w.z. het gebruik van slepen en neerzetten om de idea card in de rechterkolom te plaatsen) die elke deelnemer aan de board sessie uitvoert.
2) De tweede toevoeging is dat gebruikers de workflow-sessie nu beter kunnen organiseren door nieuwe kolommen toe te voegen en de positie van die kolommen opnieuw te ordenen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je een customer journey in kaart brengt en je de volgorde (positie) van de kolommen moet wijzigen bij het toevoegen van nieuwe kolommen (steps, gates, etc) aan de workflow. Met de functie slepen en neerzetten kun je die kolommen eenvoudig ordenen.
3) De derde verbetering is om de beste ideeën eruit te filteren door kolomsortering te gebruiken. We hebben deze sorteeroptie toegevoegd om ideeën te sorteren op basis van het aantal likes. Dus de idea cards met de meeste likes komen bovenaan wanneer je de sortering toepast.
“Campaigns” wordt “Ideation“
We hebben de naam gewijzigd van ons brainstorm ideation tool. We hebben geleerd dat het gebruik van de term ‘campaigns‘ voor verwarring zorgde bij onze gebruikers als ze het hadden over innovation campaigns versus ideation campaigns (brainstorm). Daarom hebben we het terug veranderd in “Ideations“, wat een betere definitie zou moeten geven van wat je kunt verwachten – ideation (brainstorm) sessies. Hoewel de naam is veranderd, blijven de functionaliteiten voor het opzetten van een ideation mission hetzelfde.
Nieuwe academiecursus beschikbaar: “hoe selecteer je de beste ideeën”
Elke maand uploaden we een nieuwe cursus naar de Academy, onze interne trainingsfaciliteit van Accept Mission. Deze maand hebben we een cursus toegevoegd over “how to select only the best ideas from your idea funnel“. Deze cursus is bedoeld om innovatieteams te helpen slimme beslissingen te nemen over welk idee moet worden geselecteerd en ontwikkeld als het volgende innovatieproject. Ga het bekijken in onze Academy-sectie.
Interesse in een demo? Klik hier om een demo te boeken
Interesse om deel te nemen aan een van onze gratis webinars? Klik hier om alle webinars te zien
Get Social