What’s gets measured, gets done!

“What’s gets measured, gets done”. Dit is een van de beste quotes van managementgoeroe Peter Drucker. De meeste organisaties gebruiken dashboards om kritische prestatie indicatoren te meten zoals vooruitzichten, projecten en omzet. Slechts 22% van alle organisaties de juiste tools om hun innovatie prestatie te meten. Door middel van een innovatie dashboard, kan je de innovatie vooruitgang meten. Dit zal je innovatie succes maximaliseren. Het is dus slim om te starten met het bouwen van je innovatie dashboard.

Dashboards creëren één bron van waarheid

De basis van elk dashboard is het combineren van de juiste data en het laten zien van de meest relevante prestatie indicatoren. Met deze indicatoren, kan je rapporten bouwen. Bijvoorbeeld: een KPI heeft als functie om de gecreëerde waarde voor geïmplementeerde innovatieprojecten te meten. Daarna moet je het ‘aantal projecten’ registreren en de status (geïmplementeerd of niet). Maar je moet ook de gerealiseerde waarde van innovatieprojecten registreren.

Sommige organisaties gebruiken een innovatie platform om dit allemaal te meten. Maar veel organisaties gebruiken nog meerdere applicaties als bron van informatie. Als dit zo is, dan helpt een goed dashboard het overzicht te houden over alle kritische prestatie indicatoren. Het dashboard is een verhaal wat je wilt delen.

Wat is een innovatie dashboard? Wat heb je nodig voor een innovatie dashboard? Lees het in dit artikel

Lees meer