Wil je een design sprint uitvoeren? De weg naar innovatie hoeft niet complex te zijn. Bij Creatieve Koppen doorga je het innovatieproces: stap voor stap. Hierbij maken we gebruik van de best practices uit al de methodieken die we hanteren. Deze zetten we vervolgens om in een doeltreffende innovatiesprint. Achterhaal het initiële idee of probleem en zet deze om in tastbare resultaten. Trek een design sprint ofwel innovatiesprint en behaal het doel welke je organisatie voor ogen heeft. Of dit nu een briljantje, baanbrekende vernieuwing is of een innovatie die nieuw is binnen je organisatie. Erken innovaties vroegtijdig voordat anderen dit kunnen door het volgen van een Sprint Master Training. Welk vraagstuk leeft bij je organisatie?
Design Sprints zijn erg populair. Wij zetten hiernaast nog meer goede methodes in om succes te behalen!
Wat is een design sprint?
De design sprint is afkomstig uit de designwereld. Een probleem of idee binnen een organisatie wordt aangepakt door een werkend prototype (design) te ontwikkelen. Deze wordt vervolgens getest door de eindgebruikers. Een goede manier om in een korte tijd te innoveren. Door nog verder te kijken dan en een innovatiesprint te trekken, zal je nog succesvollere resultaten realiseren. Wij van Creatieve Koppen, als innovatiebureau, bieden je een innovatiesprint die nog meer methodieken bevat dan alleen Design Sprint. Designs worden zo nu en dan gebruikt als middel om de oplossing uit te leggen, maar zijn niet hoofdzakelijk in het innovatieproces. Voer een Innovatie Sprint uit en behaal snel het echte doel.
Voorbeelden van een Innovatie Sprint
De volgende resultaten komen uit een Innovatie Sprint: Business model, Propositie, nieuw product, aanpassing van een product, vernieuwing in een proces, plan van aanpak, strategie een nieuwe markt, klanttevredenheid optimalisatie, enzovoort. Een Innovatie Sprint gaat dus veel verder dan alleen design in een Design Sprint.
Lees meer:
Waarom een innovatie sprint?
Je hoeft niet per se te sprinten. Wij begeleiden dit soort projecten voor onze opdrachtgevers al jarenlang. Als je het niet in een sprint doet, is de agenda van de deelnemers in de sprint het uitgangspunt. In een sprint is het juist anders. De agenda van de sprint is het uitgangspunt. Wanneer een sprint binnen een maand af moet zijn, kijken we wie hiervoor nodig zijn en regelen we dit. Het kan gebeuren dat bepaalde mensen niet mee kunnen doen: dan gaan we op zoek naar andere personen of schuiven we. Zo maken we de sprint haalbaar. Om de agenda van de sprint centraal te zetten ga je efficiënter met tijd, geld en aandacht om. Een Innovatie Sprint zorgt voor een piek van aandacht en focus: zo lever je gegarandeerd kwaliteit.
Voorkom veel gemaakte fouten
- Te snel begonnen met het ontwikkelen waardoor kosten de pan uit stijgen
- Verkeerde type mensen beginnen de innovatie en de innovatie duurt te lang of wordt gewoon nooit afgemaakt
- Klanten worden niet betrokken waardoor het lastiger succes te behalen is
- Te weinig ideeën gegenereerd waardoor er te weinig te kiezen is.
- Team heeft te veel hooi op hun vork
- Mensen vinden het lastig om inhoud en proces te scheiden en focussen zich daarom alleen maar op inhoud.
- Te veel discussie op de inhoud i.p.v. het rechttrekken op het proces.
- Weinig tot geen ervaring met het uitvoeren van innovatie of Innovatie Sprints.
- Er is geen probleem of het probleem is niet duidelijk. De kans op symptoombestrijding is groot of iets maken dat alleen maar cool of leuk is.
- Lossen we iets op dat we ook echt willen oplossen? Is de lijn met de strategie duidelijk?
Realiseer een relevante innovatie met je sprintteam
Samen met Creatieve Koppen verloopt je Innovatie Sprint altijd in de juiste banen. Aan de hand van de best practices van onze methodieken en jarenlange ervaring gaan we aan de slag. Ieder aspect van het innovatieproces wordt meegenomen: dit is essentieel voor het behalen van je doel. Problem Finding, Solution Finding, Proof of Concept zijn de eerste drie onderdelen van de Innovatie Sprint. Dit levert een scherpe beschrijving en visualisatie van de oplossing op. In de laatste drie fases, Business Case, Development en Delivery, bouw en test je en werk je naar een tastbare oplossing toe. Altijd gepaard met creativiteit, goede energie en een prettige structuur. Waar andere bedrijven veel tijd en geld kwijt zijn aan loze investeringen, realiseer je gedurende de Innovatie Sprint direct een lonend resultaat. Zo weet je zeker dat je innovatie aanslaat bij je doelgroep. Wil je meer informatie over de succesvolle innovatiesprint? Bekijk hier de brochure en ontdek hoe je in korte tijd je doelen behaalt.
Innovatie project in 6 fases
Innovatie Sprint proces 5 stappen
Innovatie Sprint infographic
Herken de innovatie in je organisatie
Ben je geattendeerd op een potentiële innovatie voor je organisatie? Voorkom dat anderen innovaties herkennen voordat jij dit hebt gedaan en volg een training voor Sprint Master. Als Sprint Master herken je innovaties voortijdig en begeleid je het innovatieproces van de startblokken tot aan de finish. Je focus ligt op de inhoud en de creativiteit: zo bewerkstellig je een geolied verloop van de innovatiesprint. Zorg dat innovatie binnen je organisatie draait als een motor: bekijk hier de brochure en volg een Sprint Master training. Je wordt door ons altijd opgeleid daar mensen uit de praktijk en nooit door trainers die alleen maar trainingen geven. Dat is wat we geloven en beloven.
Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op. Wij zijn benieuwd naar de innovatie die je voor ogen hebt en sprinten graag met je mee.
Get Social