Er is een overschot aan producten en diensten. Organisaties veranderen. Creatieve Koppen helpt om het verschil te maken en veranderingen passend te laten zijn. Steven Kop legt daarbij een relevante link tussen innovatie en creativiteit. Innoveren is vernieuwen met een visie en ambitie die tot de verbeelding spreekt. En om innovatie waardevol te laten zijn is creativiteit nodig.

Zelf heb ik Steven eens tijdens een sessie horen zeggen: “ik ben niet creatief, dat moeten jullie vandaag zijn”. Maar wat is creativiteit zonder een goede mix van creatieve koppen, ludieke brainstorminterventies en nieuwe uitdagingen? De vele ideeën van een Creatieve Koppen sessie worden compact, concreet en in beeld opgeleverd. En daarbij maakt Steven handig gebruik van zijn netwerk. Is dat slim of creatief mensen inzetten? En what about de formule “no cure no pay”? Volgens mij kan dit een populair business model voor de toekomst worden. Iedereen heeft namelijk een belang bij het welslagen van een sessie!

Een marketing- of HRM vraag, Steven Kop, pakt het op met een door hem zorgvuldig samengesteld team. Tijdens de sessies voor CliniClowns en Villa FM heb ik kunnen ervaren dat juist “de speciale mix” de kracht is van Creatieve Koppen. We hebben verschillende inzichten en expertises, zijn onbevangen, en kunnen snel schakelen. Bovendien, niet onbelangrijk, denken we vanuit een missie: een case succesvol kraken!

Als aanvullende bijdrage breng ik mijn specialiteit in: story beelden. Ik zoek en ontwikkel beelden en verhalen die passen bij merkinnovatie en identiteitsbeleving. Zo neem ik voor de sessies, casus gerichte beelden (foto’s) mee. Het is leuk om te zien dat deze beelden leiden tot ideeën, richting geven aan discussie en ondersteuning bieden aan de eindreportages.

Voor de toekomst zou ik nog meer willen spelen met beeld. Bijvoorbeeld door tijdens de sessies woorden, visie en identiteit in beeld te vatten. Tot slot, ook voor mij als creatieve kop zijn sessies inspirerend. Ik leer van de inbreng en inzichten van anderen.

Ik krijg energie van de dynamiek die er in de sessies naar boven komt. De ideeën vliegen je om de oren en er is snel een klik binnen de groep. Bij CliniClowns was het fijn om te ervaren dat de organisatie enorm gemotiveerd raakte om de ideeën uit te werken. Bij de Villa FM-sessie voor een grote energieleverancier heb ik geleerd dat het format van een eindreportage pas kan volgen na een sessie.

2011 is bijna in zicht. Heeft jouw organisatie al genoeg ideeën voor 2011? Zullen we met Creatieve Koppen het verschil gaan maken? Steven Kop zorgt voor de kletskoppen en ik voor de beeldinspiratie.

Hartelijke groet,

Eefke Schramade

Telefoon : 06 53 89 25 01
E–mail : [email protected]
Twitter : twitter.com/Story_beelden
LinkedIN : linkedin.com/in/eefkedesign
Website : www.eefke.com